Spørgsmål:

Det er nu snart 1,5 år, siden jeg har fået min datter ved akut kejsersnit. Jeg har ikke været så fantastisk god til det der træning, men maven bliver simpelthen ikke mindre af sig selv (desværre) så jeg skal til at komme i gang!

Er der noget, man absolut skal passe på med ved træning af mavemusklerne? Og er der måske nogle fantastisk gode øvelser, man kan lave for også at få den nederste delle med? Jeg har forsøgt at tjekke efter delte mavemuskler og så vidt jeg kan føle mig frem, er dette ikke noget jeg lider af.

Svar: (*)

Blot for at berolige dig… DET ER ALDRIG FOR SENT!

Maven bliver ikke “strammet op” af sig selv efter en graviditet. En graviditet er et stort pres/stræk på vævet, som svarer lidt til en forstuvning, så der skal altså lidt træning til, før muskler og bindevæv får spændstighed” igen.

Dejligt at du ikke har delte mavemuskler, så er der jo en udfordring mindre i processen.

Selvom det er 1,5 år siden, vil jeg stadig anbefale dig at “starte forfra”, altså at blive bygget helt op fra bunden for at give dit nervesystem den bedste forudsætning for at genskabe et normalt muskelsamarbejde i mave/ryg/bækkenbund igen.

Vi har rigtig mange kejserinder med på online forløbet, som “først” er gået i gang 2+ år efter fødslen, og de får rigtig fine resultater. Det er jeg sikker på, også vil være tilfældet for dig.

Jeg håber vi “ses” online.

Kærligst, Heidi


*) Indholdet på denne hjemmeside er udelukkende beregnet til orientering og undervisning. Kontakt læge for lægehjælp, behandling eller diagnose. Alle resultater er individuelle og op til den enkelte for at opnå. Eventuelle udtalelser fra tidligere kunder er baseret på deres egne erfaringer, og disse kan ikke garanteres.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.