Dit nervesystem har fået et chok, da du fødte ved operation (også selvom fødslen var en god oplevelse for dig). Derfor har du brug for at “berolige” det, så du kan få kontakten tilbage til dine mave- og rygmuskler. Jo før du kommer i gang med det, jo lettere vil det blive for dig at (gen)optage fysisk træning senere.

Er det flere år siden, at du blev mor, er det aldrig for sent. Læs her, hvordan du kan “kickstarte” din krop selv mange år efter.

Det ar, som du har fået på maven, forsvinder ikke. Sådan et stort ar har brug for behandling lige som alle mulige andre ar, så du kan få normal funktion og styrke tilbage i musklerne i maven og ryggen. Du kan læse vores guide til at behandle dit ar her.

Din historie skal fortælles

Din fødselshistorie er lige så rigtig som alle andres, og ikke to fødsler er ens – heller ikke dem, som foregår ved kejsersnit. Uanset om du er kisteglad eller rigtig ked af det, så skal historien fortælles og måske bearbejdes, så du kan leve med den.

Du kan hjælpe dig selv med at give kroppen nogle af de hormonelle fordele, som du måske “blev snydt for” ved fødslen, så du kan skabe gode betingelser for amning, tilknytning til din baby og optimal heling af livmoderen.

  • Vil du vide, hvad du kan/må efter fødslen?
  • Skal vi vise dig, hvordan du får dine mavemuskler til “at virke” igen?
  • Vil du undgå smerter i ryggen eller omkring arret?
  • Skal vi vise dig, hvordan du får et pænt ar og undgår en “pølse” på maven?

Lad os klæde dig på til en evt. ny graviditet.

Vores træningsforløb kan hjælpe dig stærkt tilbage på 8 uger

Kejserinderne er en ideel kombination af individuelt vejledt fysisk træning og hyggeligt samvær med andre kejserinder, hvor der formidles masser af viden om mor & baby. Jeg havde stor glæde af begge dele og fortsatte træningen derhjemme gennem hele min barsel.
Mor til 3