Dit nervesystem har fået et chok, da du fødte ved kejsersnit. Det er en stor operation (også selvom fødslen var en god oplevelse for dig). Derfor har du brug for at “berolige” nervesystemet, så du kan få kontakten tilbage til dine mave- og rygmuskler.

Jo før du kommer i gang med det, jo lettere vil det blive for dig at (gen)optage fysisk træning senere.

Er det flere år siden, at du blev mor, er det aldrig for sent. Læs her, hvordan du kan “kickstarte” din krop – selv mange år efter.

Det ar, du har på maven, forsvinder ikke. Sådan et stort ar har brug for behandling lige som alle mulige andre ar, så du kan få normal funktion og styrke tilbage i musklerne i maven og ryggen. Du kan læse vores guide til at behandle dit ar her.

Din historie skal fortælles

Din fødselshistorie er lige så rigtig som alle andres, og ikke to fødsler er ens – heller ikke dem, som foregår ved kejsersnit. Uanset om du er kisteglad eller rigtig ked af det, så skal historien fortælles og måske bearbejdes, så du kan leve med den.

Du kan hjælpe dig selv med at give kroppen nogle af de hormonelle fordele, som du måske “blev snydt for” ved fødslen, så du kan skabe gode betingelser for amning, tilknytning til din baby og optimal heling af livmoderen.

  • Vil du vide, hvad du kan/må efter fødslen?
  • Skal vi vise dig, hvordan du får dine mavemuskler til “at virke” igen?
  • Vil du undgå smerter i ryggen eller omkring arret?
  • Skal vi vise dig, hvordan du får et pænt ar og undgår en “pølse” på maven?

Lad os klæde dig på til en evt. ny graviditet.

Vores træningsforløb kan hjælpe dig

Læs mere om vores unikke online optræningsforløb, hvor du bliver guidet blidt igennem øvelser, der er skræddersyede til dig, der har født ved kejsersnit.

Stærk mor efter kejsersnit er skabt af fysioterapeut Heidi Holm og Jordemoder Anne Ruby. I forløbet guider Heidi dig kærligt og kompetent igennem træningsøvelser (på video), mens Anne guider dig igennem de følelsesmæssige aspekter af kejsersnittet og ikke mindst, hvordan du bedst støtter din kejsersnitbaby.

  • Modul 1-4 er selve kickstarten (blide øvelser, der laves dagligt, og som du faktisk ikke behøver at klæde om for at lave).
  • Modul 5 & 6 er funktionel træning med egen kropsvægt.
  • Modul 7 & 8 er træning, du progressivt kan øge i intensitet, når du er færdig hos os.